PKS Racibórz testował autobus hybrydowy

110
116

Przez dwa tygodnie flotę PKS-u zasilało Volvo 7900 Hybrid.

Od 20 października do 4 listopada w raciborskim PKS-ie odbyły się testy autobusu hybrydowego. Po wrześniowym okresie testowania autobusów elektrycznych zarząd PKS Racibórz podjął starania o pozyskanie do testów innego typu autobusów niskoemisyjnych. Przez dwa tygodnie flotę PKS-u zasilało Volvo 7900 Hybrid.

Jak podkreśla raciborskie starostwo, współpraca PKS-u z producentami autobusów pozwala na przetestowanie nowoczesnych pojazdów komunikacji zbiorowej oraz jest doskonałą okazją do tego, by zapoznać się z najnowszymi osiągnięciami technicznymi w tych pojazdach. Testy w realnych warunkach eksploatacyjnych raciborskiego PKS-u pozwalają także na określenie przydatności najnowszych rozwiązań w specyfice pracy komunikacji powiatowo-gminnej. Testy skupiały się głównie na określeniu parametrów ekonomicznych wprowadzania rozwiązań hybrydowych w komunikacji lokalnej, choć bardzo ważnym elementem wprowadzania takich rozwiązań jest także ograniczenie emisji pyłów i substancji szkodliwych do atmosfery z transportu publicznego. Autobus został skierowany do obsługi komunikacji w powiatach raciborskim i wodzisławskim.

Volvo 7900 Hybrid to tzw. hybryda równoległa – autobus posiada dwa silniki, spalinowy i elektryczny, które mogą pracować niezależnie. Dzięki temu pojazdy mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, np. podczas ruszania z przystanków czy świateł. Dopiero po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Takie rozwiązanie sprawia, że zużywają od 30% do 40% mniej paliwa i emitują od 40% do 50% mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami napędzanymi wyłącznie silnikiem diesla.

Fot. PKS Racibórz
KP

„Treści zawarte w publikacji nie stanowią oficjalnego stanowiska organów Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach”.