Planowane jest usunięcie elementów zawierających azbest z 97 budynków zlokalizowanych na terenie miasta.
Miasto Racibórz otrzymało grant w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–2020 na likwidację azbestu. Chodzi o projekt pn. „Poprawa stanu środowiska naturalnego w mieście Racibórz poprzez oczyszczenie miasta z odpadów zawierających azbest”.
Nabór wniosków do projektu przeprowadzono od 7 stycznia do 6 lutego 2019 r. Mieszkańcy, zarówno osoby fizyczne jak i przedsiębiorcy, ubiegali się o przyznanie dotacji celowej na usunięcie azbestu z budynków i odtworzeniem pokryć dachowych. Pozwoliło to na określenie potrzeb i zakresu zadań inwestycyjnych dotyczących wymiany azbestowych pokryć dachowych.
Po przeprowadzonym naborze, weryfikacji zgłoszonych wniosków i otrzymaniu decyzji o dofinansowaniu w ramach projektu planowane jest usunięcie elementów zawierających azbest z 97 budynków zlokalizowanych na terenie miasta Racibórz. Wśród wymienionych obiektów 46 to budynki mieszkalne, a 51 to budynki użytkowe.
Wysokość wnioskowanego dofinansowania to 1 426 142,32 zł, a całkowita wartość projektu wynosi 1 501 202,44 zł.
Drogę do realizacji projektu otworzy podpisanie umowy z Urzędem Marszałkowskim. Powinno to nastąpić jeszcze w tym roku. Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta poinformuje grantobiorców o kolejnych etapach realizacji projektu.
Projekt finansowany jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020, OŚ PRIORYTETOWA V Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów, DZIAŁANIE 5.2 Gospodarka odpadami, PODDZIAŁANIE 5.2.2 Gospodarka odpadami – RIT Subregionu Zachodniego (regulamin konkursu nr RPSL.05.02.02-IŻ.01.24-288/2018).
KP
Fot. pixabay.com
„Treści zawarte w publikacji nie stanowią oficjalnego stanowiska organów Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach”.