„Zdemaskuj smog”

0
73
Zdemaskuj smog 2016

Billboardy, plakaty, strona internetowa i informacje na Facebook'u, Instagramie i Twitterze – Wodzisław Śl. wciąż szuka sposobów na przekonanie mieszkańców, że dbałość o czyste powietrze to ich wspólny obowiązek. Kampania „Zdemaskuj smog” rozpoczęła się 8 listopada i potrwa cały sezon grzewczy. Włodarze miasta zaprosili wodzisławian do wzięcia udziału w castingu, którego zwycięzcy zostali „twarzą Wodzisławia” – ich wizerunki można zobaczyć na billboardach i plakatach. Każdy obraz składa się z dwóch części – po jednej stronie bohater występuje w masce przeciwgazowej na szarym, „zadymionym” tle, a po drugiej z uśmiechem pozuje w czystym otoczeniu. W specjalnej sesji zdjęciowej wzięli udział Paulina Śnieg z os. XXX-lecia PRL, Filip Chrobok ze Starego Miasta, Mirosława Wachowicz z os. Przyjaźni i Kamil Wita z os. Dąbrówki.

Władze Wodzisławia nie skupiły się wyłącznie na tworzeniu materiałów atrakcyjnych wizualnie, ale zadbały także o warstwę merytoryczną kampanii. Na stronie internetowej wodzislaw-slaski.pl/zdemaskuj-smog zamieszczono materiały edukacyjne, w tym informacje na temat przyczyn powstawania zanieczyszczeń, ich negatywnego wpływu na ludzkie zdrowie oraz sposobów walki z tym problemem.

– „Zdemaskuj smog” to kampania informacyjna o charakterze lokalnym. W ramach tego przedsięwzięcia poruszamy kwestię zanieczyszczeń powietrza, pokazujemy, jak szkodliwy wpływ mają na nasze zdrowie i – przede wszystkim – podpowiadamy, jak "zdemaskować smog", czyli prezentujemy gotowe rozwiązania na to, jak skutecznie zapobiegać niskiej emisji i walczyć ze smogiem. Chcemy zwrócić uwagę jak największej liczby osób na ten ogromny problem. Mamy nadzieję, że zrealizujemy nasz cel, tym bardziej że w stworzeniu kampanii pomogli nam mieszkańcy kilku dzielnic naszego miasta, czyli osoby, z którymi w pewnym sensie mogliby utożsamiać się ich sąsiedzi – wyjaśnia Anna Szweda-Piguła, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.

/kc/
fot. Urząd Miasta w  Wodzisławiu Śl.