Pszów: Młodzi fryzjerzy walczyli o tytuł „Złotego Grzebienia” [ZDJĘCIA]

3
65
SAM_0396.JPG

Uczennice Technikum, mieszczącego się w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Pszowie, po raz kolejny wzięły udział w Konkursie o tytuł „Złotego Grzebienia”.

 

Była to już VIII edycja konkursu, a szkołę z Pszowa reprezentowały dwie uczennice technikum fryzjerskiego – Sandra Strąk i Kamila Kwiatoń. W tym roku konkurs odbywał się w czterech kategoriach: fryzura secesyjna, fryzura ślubna, fryzura z plecionek, makijaż Smoked Eyes. Uczennice miały za zadanie wykonać fryzurę w wybranej przez siebie kategorii. Sandra i Kamila zdecydowały się na fryzury ślubne, co, jak się okazało, było dobrym wyborem. Dziewczyny wykonały upięcie włosów połączone z elementami plecionek. Sandra upiększyła swoje dzieło welonem, a Kamila delikatną koronką i żółtym tulipanem. Kamila została wyróżniona przez jury konkursu – zajęła II miejsce. Uczennice przygotowywały się do konkursu przeprowadzając wiele prób i ćwiczeń pod uważnym okiem nauczyciela zawodu – pani Agnieszki Siodłoczek.

 

Tradycją szkoły jest uczestnictwo w konkursach fryzjerskich. W tym roku szkolnym było ich już kilka. Uczennice brały udział w: VII Międzyszkolnym Konkursie Fryzjerskim w Gliwicach, czy w Międzynarodowym Konkursie Fryzjerskim WIECZOROWY ZAWRÓT GŁOWY, w którym o statuetkę PLATYNOWEGO WARKOCZA walczyło ponad 120 uczestników ze szkół i salonów fryzjerskich z Polski, Czech i Słowacji. Uczennice zajęły V i VII miejsce, co było świetnym wynikiem, biorąc pod uwagę dużą liczbę uczestników.

 

Zobacz więcej zdjęć z konkursu>>

 

 

Wywiad z Kamilą Kwiatoń – uczennicą Technikum w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Pszowie, zdobywczynią drugiego miejsca w konkursie fryzjerskim o tytuł „Złotego Grzebienia”.

 

– Małgorzata Chodura: Kamilo, gratuluję Ci sukcesu! Jak długo zajęły Ci przygotowania do konkursu?

 

– Kamila Kwiatoń: Bezpośrednie przygotowania związane z konkursem zajęły mi dwa tygodnie, ale zawodu uczę się w technikum już czwarty rok. W naszej szkolnej pracowni spędziłam wiele godzin. Wyposażenie tej klasy jest bardzo bogate – mamy w niej wszelkie pomoce dydaktyczne, takie jak plansze, główki do ćwiczeń oraz sprzęt i urządzenia typowe dla salonów fryzjerskich: myjki, prostownice, gofrownice, suszarki do włosów, lokówki stożkowe, saunę, suszarkę hełmową, maszynki do strzyżenia oraz preparaty kosmetyczne. W sumie pracownia wyposażona jest w 10 stanowisk fryzjerskich. Pozwala to na uzyskiwanie przez uczniów dobrego opanowania umiejętności fryzjerskich. Jestem wdzięczna mojej nauczycielce zawodu pani Agnieszce Siodłoczek za wszelkie uwagi, pomoc i dobre rady. Wiele czasu zajęło nam wybranie odpowiedniej fryzury i wszystkich dodatków. Taki konkurs wymaga odpowiedniej sukienki, biżuterii, butów i makijażu. Mam też dług wdzięczności u mojej modelki Darii. Cierpliwie znosiła wszystkie próby podczas przygotowywania uczesania.

 

– M.C. Skąd pomysł na fryzurę?

 

– K.K. Chcę być fryzjerką z prawdziwego zdarzenia, ciągle śledzę fachową literaturę, a szczególnie czasopisma, w których znajduję wiele nowości. Jednak na moje spojrzenie na fryzjerstwo największy wpływ wywarł zeszłoroczny wyjazd naszej klasy na trzytygodniowy staż zagraniczny do Irlandii Północnej. Spotkałyśmy tam prawdziwych profesjonalistów związanych ze światem fryzjerskim. Uczyłyśmy się zawodu teoretycznie i praktycznie od świetnych stylistów. Wyjazd na zagraniczne praktyki pozwolił mi szerzej spojrzeć na zagadnienia związane z moim wymarzonym zawodem. Podpatrzyłam fryzury, które stały się dla mnie inspiracją. Nauczyłam się luźniejszego podejścia do tego, co robię. Pracując w naszej szkolnej pracowni więcej się uśmiecham i rozmawiam z klientami, starając się wyczuć ich potrzeby, dobrać uczesanie do ich stylu i osobowości.

 

– M.C. To, co mówisz brzmi bardzo poważnie, jesteś dojrzałą osobą i pewnie masz plany na przyszłość. Chciałabyś podjąć pracę w zawodzie?

 

– K.K. Na razie z niepokojem myślę o najbliższej przyszłości. Moim celem jest zdać maturę i zdobyć tytuł technika. Będę poszukiwała pracy w prestiżowym salonie fryzjerskim. Chciałabym rozwijać swoje umiejętności, jeździć na szkolenia, konferencje zawodowe, marzę, by fryzjerstwo było nie tylko moja pracą, ale też pasją.

 

– M.C. Życzę Ci by Twoje marzenia się ziściły. Bardzo dziękuję Ci za poświęcony mi czas.

 

 

Małgorzata Chodura