Z dotacji do kosztów inwestycji związanych z demontażem, usuwaniem i unieszkodliwianiem elementów zawierających azbest z budynków mieszkalnych, gospodarczych i innych będących w użytkowaniu osób fizycznych w 2017 roku skorzystać mogą właściciele nieruchomości, które zostały ujęte w "Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Godów na lata 2012-2032" (jego treść znaleźć można pod tym linkiem).
Dofinansowaniem mogą zostać objęte budynki, na których znajdują się elementy zawierające wyroby azbestowe. Nie prowadzi się dotacji do azbestu zdeponowanego na posesji.
Dotacja będzie obejmowała pokrycie kosztów demontażu, zbiórki, transportu i utylizacji azbestu w wysokości do 800 zł za tonę.
Poprawnie złożona deklaracja powinna zawierać:
– imię, nazwisko, adres zamieszkania właściciela budynku i tel. kontaktowy,
– rodzaj budynku (mieszkalny, gospodarczy), jego adres oraz nr działki ewidencyjnej, na której znajduje się remontowany budynek,
– rodzaj eternitu (falisty, płaski),
– orientacyjną powierzchnię dachu pokrytą eternitem,
– planowany termin wymiany pokrycia (miesiąc),
– rodzaj nowego pokrycia dachowego.
Deklaracje do pobrania są w Urzędzie Gminy Godów w Referacie Inwestycji, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej. Składać należy je w siedzibie Urzędu Gminy, w nieprzekraczalnym terminie do 31 lipca bieżącego roku.
kk
Fot. freeimages